torsdag 17. september 2009





Rypa flytter fra Vadsø den 10. september, tror jeg, for bikkjene finner ikke fugl mer. Da blir det jo litt kjedelig å være hund. Selv om det er gøy å løpe, så er det jo en ekstra pådriver, det at det er fert av fugl i området. Men Bismarck vet råd: Andefugler er jo også fugl! At de befinner seg på vatnet, er intet hinder! Men denne gakken svømte dessverre litt for raskt!




Helga 11. til 13. september arrangerte Varanger Trekkhundklubb sin høstamling. Den foregikk i Pasvik, nærmere bestemt Myrbekkoia. Jeg var såvidt innom på lørdag. Hadde tenkt jeg skulle låne en vogn og kjøre med tre, men det viste seg at vogna var for tung.I stedet ble det trening i form av vedbæring. En 20-minutters dugnad flytta en stor stabel ved innomhus:





Det var stort oppmøte, og i motsetning til hjemme var det bare krøllhalespann å se. Jeg hadde trodd det skulle bli en halvveis sosial affære, siden det var en slags treningssamling. Jeg hadde regna med at de som trener fram mot 50 - 100 mils distanser, ville være ut på treningstur det meste av dagen. Men neida, noen kom inn og noen dro ut hele tida.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar